Ostoskoriin saat valittua osia helposti tehtävän kirjautumisen jälkeen
Dometal varaosakeskus

Dometal Oy:n B2B-verkkokaupan käyttö- ja sopimusehdot

Näitä Dometal Oy:n (jäljempänä ”Dometal” tai ”Myyjä”, y-tunnus 2215928-2, osoite Kotimäentie 1, 32210 Loimaa) B2B-verkkokaupan (”Verkkokauppa”) käyttö- ja sopimusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan Dometalin ja yritysasiakkaan (”Asiakas”) välillä, kun Asiakas käyttää Dometalin Verkkokauppaa ja tilaa sieltä Dometalin kulloinkin myymiä maatalous- tai muita tuotteita tai niihin liittyviä varaosia (”Tuote”) Manner-Suomeen. Jos Asiakas haluaa tilata Tuotteita muualle kuin Manner-Suomeen tai ulkomaille, Asiakasta kehotetaan ottamaan yhteyttä Dometalin varaosamyymälään.

Asiakkaana voi olla vain yritys tai yhteisö, jolla on voimassa oleva y-tunnus. Verkkokauppa ei ole kuluttaja-asiakkaiden käytössä.

Nämä Ehdot ovat voimassa 4.10.2021 alkaen.

1. Asiointi ja rekisteröityminen

Asiakas voi tilata Tuotteita rekisteröityneenä käyttäjänä.

Jos Asiakas haluaa rekisteröityä Verkkokaupan käyttäjäksi, hänen on rekisteröidyttävä ja luotava käyttäjätili Verkkokauppaan rekisteröidy-linkin takaa. Rekisteröityminen edellyttää voimassa olevaa y-tunnusta, toimivaa sähköpostiosoitetta, postiosoitetta Suomessa ja muiden pakollisten tietojen antamista Dometalille siten kuin Verkkokaupan rekisteröimisprosessi niitä kulloinkin pyytää. Rekisteröityminen on maksutonta. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen oma-aloitteisesti ilmoittamaan kaikista muuttuneista tiedoista Dometalille ilman aiheetonta viivytystä.

Asiakkaan rekisteröityessä rekisteröidyksi käyttäjäksi hänen on luotava käyttäjätunnus ja salasana Verkkokauppaan. Asiakas vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan (”Kirjautumistiedot”) tapahtuvasta Verkkokaupan käytöstä. Asiakkaan Kirjautumistiedot ovat henkilökohtaisia eikä niitä saa luovuttaa eteenpäin tai antaa kolmannen osapuolen käyttöön.

Jos Asiakkaan Kirjautumistiedot ovat kadonneet tai Asiakas epäilee niiden olevan kadonneen, Asiakas voi kirjallisesti pyytää Kirjautumistietojensa palautusta Dometalilta. Jos Dometal epäilee, että Asiakkaan Kirjautumistietoja käytetään näiden Ehtojen vastaisesti tai muutoin ilman Asiakkaan lupaa, Dometalilla on oikeus estää Asiakkaan Kirjautumistietojen käyttö ilman etukäteisilmoitusta Asiakkaalle.

2. Asiakastiedot, evästeet ja tietosuoja

Asiakkaan henkilötietoja (mm. Kirjautumistiedot) käsitellään voimassa olevien Euroopan unionin ja kansallisten lakien ja asetusten mukaisesti (muun muassa EU:n yleinen tietosuoja-asetus, 2016/679 ja tietosuojalaki 1050/2018).

Verkkokauppa käyttää evästeitä. Lisätietoja siitä, miten Dometal käsittelee Asiakkaidensa henkilötietoja ja evästeitä, löytyy Dometalin tietosuojailmoituksesta.

3. Tilaaminen ja tuotetiedot

Asiakas tilaa Tuotteita kirjallisesti Verkkokaupan kautta. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa. Dometalia sitova sopimus syntyy, kun Dometal lähettää Asiakkaalle kirjallisen tilausvahvistuksen. Asiakkaan tulee varmistaa ennen tilaamista tilauksensa sisältö huolellisesti.

Dometal pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Dometal pidättää oikeuden peruuttaa tilausvahvistuksensa missä tahansa vaiheessa ennen kuin Asiakas on vastaanottanut tilatut Tuotteet, jos Dometalilla on peruuttamiseen pätevä ja laillinen syy (esimerkiksi tekninen tai inhimillinen hinta- tai tuotevirhe). Jos Dometal peruuttaa tilauksen tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen ja Asiakas on jo maksanut tilauksen, Dometal hyvittää peruutusta vastaavat maksut viivytyksettä.

Dometal ei vastaa siitä, tuleeko Asiakkaan tilaus perille tietoverkon tai tietoliikenneyhteyden toimimattomuuden vuoksi. Epäselvissä tilanteissa Dometal kehottaa Asiakasta ottamaan yhteyttä Dometalin asiakaspalveluun.

Asiakasta pyydetään tutustumaan huolellisesti Verkkokaupassa olevien Tuotteiden tietoihin ja mittoihin, jotta Asiakas osaa tilata oikean Tuotteen. Tuotetiedoissa on mainittu ne tärkeimmät tarkistettavat tiedot. Tuotekuvat eivät ole mittakaavassa vaan suuntaa antavia.

Verkkokauppaan lisätään Tuotteita jatkuvasti. Jos Asiakas ei löydä etsimäänsä Tuotetta Verkkokaupasta, Asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä Dometalin asiakaspalveluun. Asiakas voi tilata osan Tuotteista Verkkokaupasta ja osan varaosamyymälästä.

Dometal pyrkii siihen, että Tuotteista on Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen ja tuotekuvien virheettömyyttä, eikä myytävien Tuotteiden saatavuutta.

4. Tuotteiden hinnat ja mahdolliset hinnoittelupoikkeamat

Tuotteiden hinnat ovat näkyvissä euroissa (eur) ilman arvonlisäveroa ja arvonlisäverollisena. Dometal päivittää Tuotteiden hintoja ja toimituskuluja ajoittain.

Kaikki hinnat ovat toistaiseksi voimassa. Dometal pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Verkkokaupassa voi olla myös lyhytaikaisia tarjoushintoja, jotka ovat voimassa rajoitetun ajan. Dometal ei takaa Tuotteelle samaa hintaa Verkkokaupassa kuin varaosamyymälässä.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Toimituskulut määräytyvät tilauksen painon ja koon mukaan siten kuin näiden Ehtojen kohdassa ”Toimitus ja toimituskulut” on selostettu. Tilausvaiheen lopussa ennen tilauksen lähettämistä Asiakkaan nähtävillä on Verkkokaupassa Tuotteiden lopullinen hinta toimituskuluineen. Jos kyseessä on toimitus rahditse, Dometal varaa oikeuden tarkistaa toimituksen hintaa sen jälkeen, kun toimituksesta on sovittu rahdinkuljettajan ja Dometalin välillä kirjallisesti.

Asiakkaan tilaaman Tuotteen hinta on tilausvahvistuksessa kuvattu hinta, ellei hinta ole selkeän hinnoittelu- tai muun virheen vuoksi pidettävä virheellisenä (esimerkiksi poikkeuksellisen alhainen hinta). Dometalilla on oikeus olla myymättä Tuotetta Asiakkaalle poikkeuksellisen alhaisella hinnalla tai muun selkeän virheen johdosta tilausvahvistuksen lähettämisestä huolimatta. Tällöin Dometal palauttaa Asiakkaalle tämän Tuotteesta maksaman hinnan ja toimituskulut.

Dometal varaa oikeuden teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen korjauksiin ja tarkistuksiin.

5. Tuotteiden saatavuus ja tilauksen peruuttaminen saatavuusongelmien johdosta

Dometal ei takaa Tuotteiden saatavuutta eikä sitä, että Verkkokaupassa näkyvä Tuotteiden saatavuustieto välttämättä pitää paikkansa. Dometal pyrkii siihen, että kaikkia Tuotteita olisi saatavilla Verkkokaupasta kohtuullisin toimitusajoin.

Jos Dometal ilmoittaa Asiakkaalle Tuotteelle pidemmän toimitusajan kuin, mitä Dometal ja Asiakas ovat sopineet tilausvahvistuksessa, Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus hyväksyä viivästyneen Tuotteen osalta pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen. Asiakkaalla on myös tässä tilanteessa oikeus peruuttaa tilaus viivästyneen Tuotteen osalta korvauksetta, jolloin Dometal hyvittää Tuotteen hinnan ja toimituskulut Asiakkaalle. Tilaus jää muilta osin voimaan sellaisena kuin tilausvahvistuksessa on sovittu.

Jos Tuotteen toimitusaika poikkeaa merkittävästi siitä, mitä Dometal on ilmoittanut eikä Dometal pysty toimittamaan Tuotetta kohtuullisessa ajassa, Dometalilla on oikeus peruuttaa tilaus ja hyvittää Asiakkaalle Tuotteen hinta ja toimituskulut.

6. Toimitus ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle joko postitse postipakettina tai kotipakettina tai rahtina Manner-Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Toimitus tapahtuu Asiakkaan kirjallisesti ilmoittamaan postiosoitteeseen. Asiakkaalla on halutessaan oikeus noutaa tilatut Tuotteet myös Dometalin varastomyymälästä. Asiakkaan tulee myötävaikuttaa siihen, että tilaus voidaan toimittaa asianmukaisesti muun muassa antamalla oikeat tiedot ja käytännön ohjeet tilauksen toimittamista varten.

Dometal pidättää oikeuden muuttaa valittua toimitustapaa Tuotteen pakettien mitoista johtuen. Toimitustavan muutos ei vaikuta Asiakkaan maksamiin toimituskuluihin, ellei kyse ole rahdista, jonka toimituskulut tarkennetaan aina tapauskohtaisesti. Dometal pyrkii toimittamaan Tuotteet yhdessä erässä, mutta pidättää oikeuden toimittaa Tuotteita myös yhdessä tai useampana osatoimituksena. Dometal lähettää kunkin toimituksen yhteydessä Asiakkaalle erikseen toimituksen seurantanumeron.

Tuotteiden toimituskuluihin ja valittavissa oleviin toimitustapoihin ja rahtihintaan vaikuttavat muun muassa tilattujen Tuotteiden paino ja mitat, yleinen saatavuus sekä haluttu toimitusaika.

Posti; Postipaketti

Alle 30 kg paketit. Ei lavatavara. Noutopaikka määräytyy Asiakkaan ilmoittaman toimitusosoitteen postinumeron mukaan. Posti ilmoittaa Asiakkaalle, kun paketti on noudettavissa. Paketti on noudettava Postin ohjeiden mukaisesti. Dometal veloittaa uuden postimaksun, jos noutamaton paketti palautuu Dometalille ja se pitää lähettää uudelleen.

Rahtikustannus 12,50 € / sis. alv.

Posti; Kotipaketti

Kuten postipaketti, mutta Posti jakaa sen perille toimitusosoitteeseen useimmiten seuraavana arkipäivänä. Posti ilmoittaa ja sopii jakelun ajankohdasta suoraan Asiakkaan kanssa.

Rahtikustannus 20 € / sis. alv.

Rahti

Dometal käyttää parhaaksi katsomaansa ulkopuolista tavarantoimittajaa.

Yli 25 kg sekä muut jos osa on pitkä tai pitää muiden mittojen takia pakata lavalle.

Vähimmäiskulu 50 € + kg-lisä painon mukaan kertoimella 0,25. € / sis alv

Esim:
50 kg rahtikulu 50 € + 0,25 x 50 = 62,5 €
100 kg rahtikulu 50 € + 0,25 x 100 = 75 €
200 kg rahtikulu 50 € + 0,25 x 200 = 100 €

Nouto myymälästä Loimaalta

Ei toimituskuluja. Dometal ilmoittaa Asiakkaalle, kun tilaus on valmiina noudettavaksi.

Jos Tuotteet toimitetaan postitse tai rahditse, syntyy Tuotteen toimituksen osalta sopimussuhde Asiakkaan ja postin tai Asiakkaan ja rahdinkuljettajan välille, jolloin sovelletaan postin ja/tai rahdinkuljettajan sopimusehtoja.

7. Toimitusaika, Tuotteiden vastaanottaminen ja seuraukset vastaanottamatta jättämisestä

Dometal pyrkii toimittamaan Tuotteet Asiakkaalle niin pian kuin mahdollista. Tuotteiden yleinen toimitusaika on postitse 1–2 arkipäivää ja rahditse 1–4 arkipäivää. Jos Tuote on Dometalin varastossa, Dometal pyrkii lähettämään Tuotteen seuraavana arkipäivänä Asiakkaalle. Toimitusmyyntituotteiden toimitusajankohdat ilmoitetaan erikseen ja ne voivat olla esimerkiksi 4–6 viikkoa. Tuotteiden toimitusaikaan vaikuttaa merkittävästi valittu toimitustapa, toimitusosoite ja Tuotteiden tilausajankohta. Jos Tuotteet on tilattu noudettavaksi Dometalin myymälästä Loimaalta, Dometal ilmoittaa Asiakkaalle erikseen Tuotteiden noutoajankohdan.

Dometalin ilmoittamat Tuotteiden toimitusajat ovat arvioita. Jos Tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajasta, Dometal pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle niin pian kuin mahdollista ja esittämään mahdollisuuksien mukaan uuden toimitusajankohdan.

Dometal ei vastaa Tuotteen toimituksen viivästymisestä Asiakkaalle aiheutuneista vahingosta riippumatta syystä, joka on aiheuttanut toimituksen viivästymisen.

Jos Asiakas ei ota vastaan Tuotteita valitun toimitustavan mukaisesti, sovelletaan noutamatta jääneeseen Tuotteeseen Postin ja/tai rahdinkuljetusyhtiön toimitusehtoja. Jos Tuote tämän johdosta palautuu Dometalille, Asiakkaalla on oikeus noutaa palautunut Tuote Dometalilta tai pyytää Dometalia lähettämään palautunut Tuote uudelleen Asiakkaalle 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun Dometal on ilmoittanut asiasta Asiakkaalle, ellei toisin sovita. Samassa yhteydessä Asiakas sitoutuu siihen, että Dometalilla on oikeus veloittaa Asiakkaalta kaikki Dometalille aiheutuneet ylimääräiset toimitus-, varastointi- ja muut kulut palautuneen toimituksen johdosta. Dometalilla on oikeus veloittaa Asiakkaalta valitun toimitustavan mukaiset toimituskulut aiemman toimitusmaksun lisäksi, jos Dometal lähettää Tuotteen uudelleen Asiakkaalle.

Jos Asiakas on tilannut Tuotteet myymälästä noudettavaksi, Tuotteet on noudettava 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun Dometal on ilmoittanut Tuotteiden olevan noudettavissa, ellei toisin sovita. Jos Tuotteita ei ole noudettu yllä kuvatun määräajan kuluessa, Dometalilla on oikeus pitää Tuotteita hallinnassaan aina siihen saakka, kunnes Asiakas noutaa Tuotteet. Dometalilla ei ole velvollisuutta luovuttaa Tuotteita Asiakkaalle yllä kuvatussa tilanteessa ennen kuin Asiakas on maksanut Dometalille kaikki Tuotteen säilyttämisestä aiheutuneet kustannukset.

Jos Asiakas ei ole noutanut Tuotetta viimeistään 30 vuorokauden kuluttua siitä, kun Tuotteen saatavilla olosta on ilmoitettu Asiakkaalle, eivätkä Dometal ja Asiakas ole sopineet pidemmästä säilytysajasta, Dometalilla on yksipuolisesti oikeus purkaa kauppa ja palauttaa Asiakkaalle hänen Tuotteesta maksamansa summa vähennettynä Dometalille kaupan purkuun liittyvillä kuluilla. Dometalilla on oikeus olla palauttamatta Tuotteen hintaa Asiakkaalle, jos kaupan purkuun liittyvät kustannukset ylittävät Tuotteen hinnan. Tällöin Dometalilla on harkintansa mukaan oikeus lisäksi periä Asiakkaalta lisäksi myös muut sille aiheutuneet kustannukset siltä osin kuin ne ylittävät Tuotteen hinnan.

8. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee tarkastaa toimitetut Tuotteet ilman aiheetonta viivytystä, kun Tuote on luovutettu Asiakkaalle, mutta kuitenkin kolmenkymmenen (30) vuorokauden kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta.

Jos Tuote on väärä tai siinä on muutoin virhe, Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä Dometalin asiakaspalveluun joko kirjallisesti tai puhelimitse. Tuotteen tarkistaminen ja reklamaatiot eivät koske takuunalaisia virheitä, joiden osalta Asiakkaan oikeudet määräytyvät näissä Ehdoissa soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

9. Maksutavat

Verkkokaupassa hyväksyttävät maksutavat ovat verkkomaksu ja Verkkokaupan kulloinkin hyväksymät maksukortit (esimerkiksi pankki- tai luottokortti).

Dometal käyttää verkkomaksuihin kolmannen osapuolen maksunvälityspalveluita (esim. Paytrail Oyj), jotka toimivat yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Jos Asiakas maksaa verkkomaksuna, näkyy Tuotteen laskuttajana Paytrail Oyj. Maksaminen Verkkokaupassa on suojattu eikä ulkopuolinen näe maksun tietoja.

10. Omistuksenpidätysehto

Dometal pidättää omistusoikeuden Tuotteisiin, kunnes Tuotteet on kokonaan maksettu Dometalille.

Asiakas sitoutuu merkitsemään ja erottamaan omistuksenpidätysehdon alaiset Tuotteet muusta omaisuudestaan myös varastoitaessa niitä. Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa omistuksenpidätysehdon alaisia Tuotteita edelleen tai liittää niitä muuhun omaisuuteen eikä kohdistaa omistuksenpidätysehdon alaisiin Tuotteisiin muitakaan omistajalle kuuluvia oikeuksia.

11. Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla Tuotteilla ei ole yleistä vaihto- tai palautusoikeutta.

Dometal voi kuitenkin, mutta sillä ei ole velvollisuutta, yksittäistapauksessa hyväksyä Tuotteen vaihtamisen tai palauttamisen erikseen sovittaessa.

Mikäli Dometal on hyväksynyt Tuotteen vaihtamisen tai palauttamisen, Asiakkaan on omalla kustannuksellaan toimitettava, vaihdettava tai palautettava Tuote käyttämättömänä, alkuperäisessä kunnossa Dometalin ilmoittamaan osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua erillisestä sopimisesta.

Dometalilla ei ole velvollisuutta ottaa Tuotteita vastaan edellä mainitun määräajan jälkeen. Jos Asiakas palauttaa Tuotteen edellä mainitun määräajan jälkeen, Dometalilla on oikeus palauttaa Tuote Asiakkaalle, pidättäytyä Tuotteen myyntihinnan palauttamisesta ja veloittaa Asiakkaalta kaikki Tuotteen palauttamisesta ja lähettämisestä aiheutuvat kustannukset täysimääräisenä.

12. Tuotteiden takuu

Tuotteiden takuu kattaa Tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet.

Takuu ei kata virheitä, jotka johtuvat Tuotteen normaalista kulumisesta, Tuotteen käytöstä vastoin Tuotteen valmistajan ohjeita, tapaturmasta, Tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai käyttämisestä taikka muusta Asiakkaan puolella olevasta seikasta.

Takuuaika on pääsääntöisesti yksi (1) vuosi Tuotteen toimituspäivästä. Jos takuuaika poikkeaa yllä kuvatusta, Tuotteen kohdalla ilmoitetaan tästä poikkeavasta takuuajasta.

Jos Asiakas katsoo, että Tuotteessa on takuuseen kuuluva virhe, Asiakkaan on reklamoitava Dometalia takuuaikana. Asiakkaan tulee lisäksi lähettää Tuote ilman aiheetonta viivytystä Dometalille tarkastettavaksi. Jos Dometal katsoo, että Tuotteessa on takuuseen kuuluva virhe, Dometal joko korjaa oman harkintansa mukaisesti takuunalaisen Tuotteen veloituksetta tai lähettää Asiakkaalle uuden tuotteen veloituksetta. Jos Tuotteessa ei ole havaita takuunalaista vikaa, Dometal varaa mahdollisuuden periä Asiakkaalta takuutarkastuksesta aiheutuneet kulut.

Takuu ei korvaa mahdollisen Tuotteen virheen, puutteen tai takuuhuollon aiheuttamaa Tuotteen käyttömahdollisuuden menettämistä tai muuta aiheutunutta haittaa tai vahinkoa. Jos Tuote on varaosa, Tuotteen takuu ei muuta tai laajenna varaosan kohteena olevan varsinaisen koneen tai laitteen takuuaikaa.

Verkkokaupassa myytävillä poistotuotteilla voi olla edellä kuvatusta poikkeavat takuuehdot, joka on mainittu erikseen kyseisen poistotuotteen tiedoissa.

13. Ylivoimainen este

Dometal ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää.

Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. sota, kapina, luonnonmullistus, viranomaisen antama kielto tai määräys, työtaistelutoimenpiteet, häiriö yleisessä tietoliikenneverkossa, laajat tietotekniset häiriöt, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, epidemia- tai pandemiatilanteet, sekä häiriöt kuljetuksissa.

Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme (3) kuukautta, on sekä Dometalilla että Asiakkaalla oikeus purkaa viivästyksen kohteena oleva tilaus ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

14. Verkkokauppaan liittyvät oikeudet ja kolmansien osapuolten aineisto

Verkkokauppa on kokonaisuudessaan Dometalin omaisuutta ja kaikki siihen liittyvät oikeudet säilyvät Dometalilla tai kolmannella osapuolella. Verkkokaupan sisällön tai sen osan kopioiminen on kiellettyä. Verkkokaupassa saatavissa olevien tuotetietojen tai -kuvien, tuotemerkkien, tavaramerkkien tai muiden tunnusten käyttäminen muussa kuin kulloinkin voimassa olevan lain puitteissa on kiellettyä.

Verkkokaupassa voi olla linkkejä kolmansien osapuolten omistamille tai ylläpitämille sivuille ja sisältöön. Asiakkaan siirtyessä tällaisille sivuille Asiakkaan on tutustuttava ja hyväksyttävä niiden mahdolliset käyttöehdot. Tällaiset sivut eivät ole Dometalin hallinnassa eikä Dometal vastaa niiden sisällöstä, käytöstä, käytettävyydestä tai mahdollisista Asiakkaan päätelaitteille aiheutuneista vahingoista.

15. Vahingonkorvaus

Dometal ei vastaa Dometalin ja Asiakkaan välisen sopimuksen tai näiden Ehtojen perusteella Asiakkaalle aiheutuneista välillisistä vahingoista.

Välittömien vahinkojen osalta Dometalin vahingonkorvausvastuu on rajoitettu viallisen Tuotteen arvoon ja sen toimittamiseen liittyviin kohtuullisiin toimituskuluihin myyntihetkellä.

16. Verkkokaupan käyttöön liittyvä vastuunrajoitus

Dometal ei takaa sitä, että Verkkokauppaa voidaan käyttää keskeytyksettä tai virheettömästi. Verkkokauppa on Asiakkaan käytössä siinä muodossa kuin se kulloinkin on. Dometal pidättää oikeuden tehdä Verkkokauppaan muutoksia tai rajoittaa pääsyä Verkkokauppaan milloin tahansa. Dometal ei vastaa Verkkokaupan käytettävyydestä, saatavuudesta tai virheettömyydestä. Dometal tarjoaa Verkkokaupan sellaisena kuin on.

Dometal pyrkii ilmoittamaan Verkkokaupan käyttökatkoista etukäteen Verkkokaupan etusivulla. Dometal pidättää oikeuden poistaa tehty tilaus, mikäli Asiakas on sitä tehdessään rikkonut tai kiertänyt lakia tai näitä Ehtoja tai antanut virheellistä tai epäasiallista tietoa tai mikäli Verkkokaupassa on esiintynyt tekninen ongelma tilausta tehdessä.

17. Muutokset Ehtoihin

Dometalilla on oikeus muuttaa näitä Ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Asiakas hyväksyy muutokset Ehtoja käyttäessään. Kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot ovat nähtävissä Verkkokaupan verkkosivuilla. Tuotteiden tilaamiseen ja myyntiin sovelletaan niitä ehtoja, jotka ovat olleet voimassa tilausvahvistuksen toimitushetkellä.

18. Sovellettava lainsäädäntö ja riitojen ratkaisu

Dometalin Verkkokauppaan ja näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Näihin Ehtoihin sovelletaan kauppalakia (355/1987) siltä osin, kun näissä ehdoissa ei ole sovittu muunlaisia ehtoja. Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluteitse. Mikäli sovintoratkaisuun ei päästä, erimielisyydet ratkaistaan Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

19. Asiakaspalvelu

Kysymyksissä ja ongelmatilanteissa pyydämme ottamaan yhteyttä Dometalin asiakaspalveluun joko puhelimitse 0108437020 tai sähköpostitse webvaraosa@dometal.fi .