Verkkokaupan yleisiä ohjeita

Tarkemmat ohjeet kohdassa Sopimusehdot PDF

1. Rekisteröityminen asiakkaaksi

Verkkokaupan ja henkilötietojen hallinnan takia myös niiden asiakkaiden pitää täyttää tiedot, joilla on jo asiakastili Dometalin perinteisessä järjestelmässä.

Voit täyttää yhteystietosi valmiiksi valitsemalla Rekisteröity. Se ei edellytä tilaamista.
TAI voit täyttää yhteystietosi ensimmäisen tilauksen yhteydessä valitsemalla ostoskorissa Uusi asiakas. Saat sähköpostiisi linkin jossa voit muodostaa salasanan. Tarkista sähköpostisi roskaposti-kansio.

Ostoskorissa on valinta En halua rekisteröityä. Se ei ole suositeltava, sillä verkkokauppa ei tallenna yhteystietoja eikä edellisiä tilauksia. Etkä hyödy mahdollisista tarjouksista.

2. Hinnat

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne määräytyvät koko tilauksen painon ja koon mukaan. Toimituskulut näkyvät ostoskorissa kun valitaan toimitustapa.

3. Tuotteen saatavuus

Verkkokauppaan lisätään osia vähitellen. Ota yhteyttä Dometal varaosakeskukseen, jos haluttua osaa ei löydy tai se on verkkokaupassa loppu. Silloin voimme varmistaa toimitusajan ja hoitaa tilauksen perinteisellä tavalla. Voit myös tilata löytyneet osat verkkokaupasta ja loput varaosamyymälästä. Huomioi, että verkkokaupassa hinnat voivat olla tarjousten takia edullisempia.
Joitakin tuotteita myydään niin, että tilaus hoidetaan vain perinteisellä tavalla puhelimitse tai s-postilla. Se on ilmoitettu tuotteen tiedoissa.

4. Maksutavat

Toimitettavat osat ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Maksunvälittäjänä on Paytrail, joka näkyy maksajan pankkitiedoissa.

5. Toimitustavat

Valitse Info - Toimitustavat ja rahtikulut tai lue ostoskorissa Lisätietoa toimitustavoista.

6. Toimitusaika

Myytävät tuotteet ovat varaosien varastossa Loimaalla. Toimitus lähtee joka arkipäivä klo 14 - 15. Jos noudat itse, niin odota viestiämme kun keräämme osat ensin valmiiksi.
Suosittelemme tilaamaan osia ennakkoon ennen kiireisintä sesonkia. Ennakossa on paremmat alennukset eikä tule kiirettä toimitusajan kanssa.

7. Palautukset

Pyydämme ottamaan aina yhteyttä Dometaliin ennen palauttamista ja sopimaan käytännöstä.
Jos palautuksen syynä on myyjän virhe, niin lähetämme tarkemmat ohjeet ja palautuvan rahdin paperit. Muussa tapauksessa palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Sovittaessa tuotteet voi palauttaa myymälään Loimaalle aukioloaikojen puitteissa.

8. Tuotetiedot

Tutustu huolellisesti tuotteen tietoihin ja mittoihin, jotta saat oikean osan. Tuotetiedoissa on mainittu ne tärkeimmät tiedot, jotka pitää tarkistaa. Tuotekuvat eivät ole mittakaavassa vaan suuntaa antavia.

Vasen ja oikea
ilmoitetaan aina takaa katsottuna, koneen kulkusuunnassa.


Sarja
pitää sisällään osat yhteen yksikköön. Esim. yksi pyöränlaakeri- ja jarrukenkäsarja sisältää osat yhteen pyörän napaan.


Kulutusosat
Kiinnityspultit ja mutterit sisältyvät äkeiden ja kultivaattoreiden kärkilappuihin ja latalappuihin. Pultteja voi tilata tarvittaessa myös erikseen.


Hydrauliikka
Sylintereissä on ilmoitettu männän halkaisija - männän varren paksuus - sylinterin iskun pituus. Sylinteriputki on yleensä 5 mm, joten sylinterin ulkohalkaisija on 10 mm paksumpi kuin männän halkaisija.

Äkeen syvyys- ja latasylinterit ovat eri kokoisia, koska ne on sarjaan kytkettyjä. Männän varren puolelta tuleva öljymäärä on sama kuin seuraavan sylinterin männän puolen tilavuus. Näin sylinterit liikkuvat samaan tahtiin.

Tiivistesarjaa ei ole saatavana Multiva äkeiden syvyys- tai latasylintereihin, jotka ovat vanhempia kuin 2011. Näihin on saatavana koko sylintereitä uuden mallisilla, vaihdettavilla tiivisteillä.

Hydrauliletkuja emme toimita. Ne voi teettää mallin mukaan paikallisessa liikkeessä.

9. Varaosakoodit, hakutoiminto

Osa koodeista on muuttunut varaosakirjojen tekemisen jälkeen ja järjestelmäpäivitysten takia. Kaikkia alkuperäisen mallisia osia ei saa, koska niihin on tarjolla parannuksia ja muutososia. Pyrimme ylläpitämään järjestelmää niin, että koodien muutoksista huolimatta tiedot löytyvät tuotetiedoista ja haku-toiminnolla.

Multiva
Osilla on käytössä 2 eri koodia. 8-numeroinen koodi ja kirjaimia sisältävä koodi. Osat löytyvät molemmilla koodeilla.


Potila
Multivan aikana koodien eteen on tullut 4. Vanhempien varaosakirjojen koodit on muuttuneet. Osa koodeista muuttunut yhtenäistämisen takia, koska sama osa on käytössä muissakin koneissa.


VM
Multivan aikana VM koodien eteen on tullut 9. Osat löytyvät ilman 9:ää.

Takalanan
osia ja valmistusta meillä ei ole.

10. Lisävarusteet

Lisävarusteet kuten varpajyrä, jälkihara, perävaunun korokelaidat eivät ole varaosien myynnissä. Ne menevät uusien koneiden jälleenmyynnin kautta. Vanhempiin koneisiin näitä voi olla rajoitetusti saatavana varaosista.

11. Varaosakirjat

Varaosakirjat ja käyttöohjeet löytyvät valmistajan sivuilta.

12. Värikoodit

Keltainen RAL 1003
Vihreä  RAL 6005
Punainen  RAL 3001. VM, Potila, Multiva
Musta, tavallinen musta  RAL 9005
Multiva tumman harmaa. Ei värikoodia. Sekoitettu erikseen. RAL 9004 on lähellä, mutta ei sama.

Kaikki täyskiiltäviä.

Kaikista osista ei ole värivaihtoehtoja, joten pidätämme oikeuden toimittaa osia eri värisenä kuin koneessa oleva osa. Esim. keltainen latalappu voidaan toimittaa mustana.